Baza wiedzy

Domena jest elementem adresu internetowego, który kieruje internautów na żądaną stronę. Domeny są kojarzone najczęściej z nazwami własnymi firm lub produktów

Hosting to udostępnienie miejsca na pracującym bez przerwy, podłączonym do internetu komputerze (zwanym serwerem). Aby strona internetowa mogła działać, musi obsługiwać ją serwer. Jeśli ten komputer nie działa poprawnie, witryna będzie niedostępna.

SSL (ang. Secure Socket Layer ) to protokół zaprojektowany do bezpiecznego przesyłania danych w Internecie. Zapewnia on poufność i integralność transmisji danych. Dzięki SSL wszystkie informacje są przesyłane w zaszyfrowanej postaci tak, że podczas transmisji nie mogą być odczytane przez niepożądane osoby.

WordPress – napisany w języku PHP system zarządzania treścią (CMS) zaprojektowany głównie do obsługi blogów. Wykorzystuje bazę danych MySQL. Rozpowszechniany jest na licencji GNU General Public License i jest dostępny bezpłatnie.

Javascript – JavaScript jest językiem skryptowym wykorzystywanym głównie do tworzenia frontendu aplikacji webowych. Można go również stosować do tworzenia hybrydowych aplikacji mobilnych. Nie jest językiem natywnym dla żadnego mobilnego systemu operacyjnego.

PHP – interpretowany skryptowy język programowania zaprojektowany do generowania stron internetowych i budowania aplikacji webowych w czasie rzeczywistym.

Cascading Style Sheets, w skrócie CSS) – język służący do opisu formy prezentacji (wyświetlania) stron WWW. CSS został opracowany przez organizację W3C w 1996 r. jako potomek języka DSSSL przeznaczony do używania w połączeniu z SGML-em.

Skrót html oznacza Hypertext Markup Language – czyli hipertekstowy język znaczników. A bardziej “po polsku” – chodzi o język oparty o hiperłącza, zbudowany ze znaczników. Język html stosuje się do tworzenia stron internetowych.

Marketing – proces społeczny, w którym jednostki i grupy otrzymują to, czego potrzebują poprzez tworzenie, oferowanie oraz swobodną wymianę z innymi towarów i usług, które posiadają wartość [Kotler, Keller, 2011]. Najkrótsza definicja marketingu brzmi „zaspokajać potrzeby, osiągając zysk”.

Facebook – serwis społecznościowy, w ramach którego zarejestrowani użytkownicy mogą tworzyć sieci i grupy, dzielić się wiadomościami i zdjęciami oraz korzystać z aplikacji, będący własnością Facebook, Inc. z siedzibą w Menlo Park.

Czym jest Twitter i dlaczego jest użyteczny. Twitter to portal społecznościowy oparty o usługę mikroblogowania, umożliwiający użytkownikom wysłanie tzw. tweetów składających się ze maksymalnie ze 140 znaków wiadomości tekstowych. 31 sty 2014
LinkedIn – międzynarodowy serwis społecznościowy, specjalizujący się w kontaktach zawodowo-biznesowych. Serwis założony w grudniu 2002 roku i uruchomiony w maju 2003 roku. W listopadzie 2011 r. portal ten miał ponad 135 milionów użytkowników w wielu krajach.

Instagram – fotograficzny serwis społecznościowy hostingu zdjęć, połączony z aplikacją o tej samej nazwie (dostępną na systemy operacyjne Windows Phone, iOS i Android), który umożliwia użytkownikom edycję zdjęć i filmów, stosowanie do nich filtrów cyfrowych oraz udostępnianie ich w różnych serwisach społecznościowych.

Coaching (z ang. coaching – korepetycje, trenowanie) – interaktywny proces rozwoju, poprzez metody związane z psychologią, realizowaniem procesu decyzyjnego do zaspokajania potrzeb, który pomaga pojedynczym osobom lub organizacjom w przyspieszeniu tempa rozwoju i polepszeniu efektów działania, osiągnięcia celu.

Logo (skr. od logogram lub logotyp) – unikalna i charakterystyczna forma graficzna, stylizowany napis, symbol lub inna forma ekspresji graficznej służąca do identyfikacji marki, przedsiębiorstwa bądź organizacji. Logo występuje w trzech postaciach – znaku, logotypu bądź pełnego logo.

Pozycjonowanie – nazywane także SEO – to różne działania z zakresu informatyki, które mają na celu podwyższenie pozycji Twojej strony internetowej w wynikach wyszukiwania Google. Im wyższa pozycja Twojej strony w wynikach wyszukiwania, tym więcej osób ją odwiedzi.

YouTube – serwis internetowy założony w lutym 2005 roku, który umożliwia bezpłatne umieszczanie, odtwarzanie strumieniowe, ocenianie i komentowanie filmów.

W odróżnieniu od newslettera, mailing to jednorazowa reklama, która dociera na skrzynkę odbiorców. Nie jest ona zazwyczaj komunikacją mającą na celu budowanie relacji, a jedynie poinformowanie o produkcie i zachęcenie do zakupy, założenia konta, czy udziału w imprezie.

Reklama kontekstowa – sposób prezentowania reklam użytkownikom rozmaitych usług internetowych (stron internetowych, E-maili, czatów, forów dyskusyjnych, komunikatorów itd.), który zakłada dopasowanie treści reklam do treści stron, na których są one umieszczone. Ideą reklamy kontekstowej jest założenie, że osoba wystawiona na jej działanie chętniej na nią pozytywnie zareaguje, gdy będzie ona związana z poszukiwaną przez tę osobą informacją niż gdyby nie miała ona z nią związku.

Skutecznie wpływają na opinię innych, a ich pozytywna rekomendacja często warta jest więcej niż wysokobudżetowa kampania reklamowa. Influencerzy umiejętnie budują wokół siebie grupę lojalnych odbiorców, z którymi łączą ich silne relacje i zainteresowania. To dzięki tym cechom coraz szerzej rozpychają się łokciami w świecie reklamy i marketingu.

Adwords to inaczej reklama w wyszukiwarce Google. Reklamy Adwords są wyświetlane u góry i po prawej stronie wyników wyszukiwania oraz na stronach współpracujących z Google. System ten jest oparty na modelu PPC, czyli płacimy za kliknięcia w reklamę. … Dlatego też dość powszechna usługą jest dziś obsługa kampanii Adwords.

Identyfikacja wizualna (ang. corporate identity, visual identity) – podstawowe narzędzie, służące kreowaniu wizerunku marki firmy na rynku. Termin ten określa ogół symboli i zachowań stosowanych w firmie w celu uzyskania czytelnej i spójnej identyfikacji rynkowej i wyróżnienia jej spośród konkurencyjnych marek.

Slogan jest częstym składnikiem wypowiedzi oficjalnych, szczególnie o charakterze propagandowym, a nadmierna ich liczba w tych wypowiedziach oznacza praktycznie mowę o niczym. Paradoksalnie jednak slogany są skuteczne w języku reklamy[1], przyzwyczajając reklamobiorcę do nowego produktu, poprzez wywołanie u niego wrażenia rozpowszechnienia, popularności a nawet pospolitości reklamowanego produktu, co umożliwia jego trwałe umiejscowienie na rynku.

Copywriting (ang.) – pisanie tekstów do publikacji i sloganów reklamowych.

Audyt to niezależna ocena strony internetowej wykonywana przez firmę zewnętrzną. Pozwala on na ustalenie mocnych i słabych punktów strony pod katem wymagań algorytmów wyszukiwarek. Efektem audytu jest raport, który nie tylko wskazuje plusy i minusy strony, ale także podpowiada najlepsze rozwiązania. Audyt jest podstawą do właściwego indeksowania i optymalizacji strony. Daje możliwość wyeliminowania jej błędów, sprawdzenie atrakcyjności tekstów, stopnia linkowania, czasu ładowania strony, przystosowania do wyświetlania treści na urządzeniach mobilnych itp.

Działalność gospodarcza – w prawie Unii Europejskiej działalność gospodarcza obejmuje wszelką działalność producentów, handlowców lub usługodawców, włącznie z górnictwem, działalnością rolniczą i wykonywaniem wolnych zawodów lub uznanych za takie. Za działalność gospodarczą uznaje się w szczególności wykorzystywanie, w sposób ciągły, majątku rzeczowego lub wartości niematerialnych w celu uzyskania z tego tytułu dochodu.

Reklamainformacja połączona z komunikatem perswazyjnym. Zazwyczaj ma na celu skłonienie do nabycia lub korzystania z określonych towarów czy usług, popierania określonych spraw lub idei.

 

 

Dodaj komentarz