Jak skutecznie wykorzystać segmentację?

Dlaczego należy segmentować klientów?
Cel segmentacji można określić jednym zdaniem. Tak, jak inne działania firmy, powinna ona prowadzić do zwiększenia zyskowności. Wynika to z założenia, że odpowiednio dobrane segmenty klientów umożliwiają zwiększenie sprzedaży i zmniejszenie kosztów dotarcia dzięki bardziej precyzyjnemu dobraniu wykorzystywanych narzędzi i procesów.

Właściwa segmentacja – co to znaczy?
Istnieje wiele opracowań wymieniających kategorie i parametry, według których można segmentować klientów, na przykład według demografii czy geografii. Dobrze jest zapoznać się z tymi typowymi podziałami, jednak dużo istotniejsze od doboru konkretnego parametru jest działanie, które chce się rozróżnić w zależności od segmentu. Znając te działania, można lepiej podzielić klientów na grupy, dla których wykonywanie tych działań w odmienny sposób faktycznie będzie miało wartość. Wśród najczęstszych działań przeprowadzanych w odmienny sposób dla różnych segmentów klientów, które mają na celu zwiększenie zyskowności firmy warto wymienić.

Źródło: http://jaceklipski.pl/2017/02/jak-skutecznie-wykorzystac-segmentacje/

Mój nowy utwór „Żyć wiecznie” w wersji rockowej

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *